Om dat gedachtegoed vorm te geven en door middel van kennisoverdracht te verspreiden en te onderhouden, is de leergang Register Sociaal Bedrijfskundig Adviseur opgericht.

Meer informatie over de leergang vindt u hier.
U kunt ook informatie over de Leergang opvragen bij NiDi Bedrijfsopleidingen: 088-0322400 of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.nidibedrijfsopleidingen.nl

Register
Na afloop van de leergang examineert de uitvoerder. De uitvoerder beoordeelt, op basis van de vastgestelde criteria door het college van deskundigen, of de deelnemer de leergang met goed gevolg heeft afgrond. De examenuitslag plus het onderliggende examenwerk (opdracht, toets) wordt door de uitvoerder doorgegeven aan de Stichting. De stichting bewaart deze stukken. Deze worden niet openbaar gemaakt. De stichting draagt zorg dat de naam van de deelnemer die de leergang met goed gevolg heeft afgerond en derhalve zich Register Sociaal Bedrijfskundig Adviseur (RSBA) mag noemen in relatie tot de doelstellingen en het gedachtegoed van de stichting, wordt opgenomen in een register. De inschrijving is een jaar geldig.

Een RSBA dient permanente educatie te volgen om inschrijving in het register te behouden.

Permanente Educatie
Een geregistreerd SBA dient zijn kennis en vaardigheden te blijven ontwikkelen om zo het vak optimaal uit te kunnen voeren. De Stichting RSBA organiseert voor dit doel bijeenkomsten en nascholing. Voor het behoud van de registratie in het register dient de RSBA minimaal:

• twee nascholingsbijeenkomsten per inschrijvingsjaar te bezoeken in het kader van de Permanente Educatie;
  • naleving van de Gedragscode;
  • relevante vakliteratuur bij te houden.