Beroepsfederatie RADI en Stichting RSBA gaan samen verder
Meer dan 400 adviseurs in duurzame inzetbaarheid en sociale bedrijfskunde

Verbreden en verdiepen. Daarom gaan de Risicoadviseurs Duurzame Inzetbaarheid (RADI) en de Register Sociaal Bedrijfskundig Adviseurs (RSBA) samen verder.
De kennis, vaardigheden en vakgebieden sluiten op elkaar aan en overlappen soms. Daarom worden de permanente educatie en de belangbehartiging gecombineerd. Adviseurs blijven geregistreerd als RADI en/of RSBA en behouden dus hun eigen “identiteit”. Hierdoor blijven ze herkenbaar voor klanten over het eigen expertisegebied.
Bij deze nieuwe combinatie zijn meer dan 400 adviseurs aangesloten. Het samen verder gaan is gericht op verbreden, verdiepen, het vergroten van de naamsbekendheid en het kunnen omgaan met de stevige groei van meer dan 30%

Samenvoeging van de besturen
De besturen worden samengevoegd en dat is volgens Ton Christianen (voorzitter Stichting RSBA) en Gary Damen (voorzitter Federatie RADI) de manier om de bundeling beheersbaar te maken. Ton: “dit geeft de RSBA’s een mooie  aansluiting op de breedte van duurzame inzetbaarheid”. Gary: “de RADI’s krijgen zo toegang tot nog meer diepgang in advisering rondom verzuim en re-integratie problematieken”.

Wat merken bedrijven van de samenvoeging?
Een gezamenlijke verklaring van Ton en Gary: “De RADI’s en RSBA’s zijn actief in het grootbedrijf en in het MKB, in alle branches. Voor dat soort zakelijke organisaties is het erg prettig dat de adviseur over de breedte en de diepgang beschikt van dit complexe vakgebied”. De praktische, bedrijfskundige  resultaatgerichte insteek geldt voor de RADI’s en de RSBA’s.

Effectuering begin 2019
Vanaf het eerste kwartaal van 2019 worden de PE programma’s, de belangenbehartiging en de websites en register administraties samengevoegd. Meer informatie over RADI en RSBA staat online, op radifederatie.nl en op stichtingrsba.nl.